واحد توسعه محصول
در ساختار شرکت راهبرد هوشمند شهر، که یکی از شرکتهای هلدینگ ارتباطات هوشمند شهر با سهامداری بانک شهر محسوب میشود، واحد توسعه محصول مسئولیت ارزیابی فرصتهای کسب و کاری، توسعه و تجاریسازی محصولات نوین را برعهده دارد.
مأموریت این واحد عبارت است از: شناسایی و ارزیابی فرصتها، تأمین نیازمندیها و الزامات، طراحی و توسعه محصولات نوآورانه و ارائه راهکارهای همافزا به بازار با تمرکز بر قابلیتها و شایستگیهای مجموعه بانک شهر.
اپلیکیشن اسمارتیز نخستین محصول شرکت راهبرد هوشمند شهر در این رویکرد نوآورانه بوده که موفقیتهای قابل توجهی را در سالهای اخیر کسب کرده است.
اکوسیستم پرداخت اسمارتیز
اسمارتیز متشکل از کیف پول، اپلیکیشن موبایلی و پنلهای مدیریتی در اختیار شهرداریها، پذیرندگان و سازمانها است که بستر ارائه خدمات آنلاین پرداخت و شهری به شهروندان میباشد. اکوسیستم پرداخت اسمارتیز به گونهای طراحی شده است که با ایجاد همافزایی میان بخشهای مختلف، به عنوان رابطی میان شهرداریها، پذیرندگان، سازمانها و شهروندان ایفای نقش کند.
اسمارتیز با تکیه بر قابلیتهای کیف پول و شبکه پذیرندگی خود اقدام به توسعه خدمت رفاهیات سازمانی هوشمند با تمرکز بر تجربه واقعی کاربر و نیازهای سازمان نیز نموده است.

این محصول با توجه به رویکرد نوآورانه خود موفق به کسب موفقیتهای قابل توجهی از ابتدای انتشار اپلیکیشن اسمارتیز شده که اهم آنها عبارتند از:
کسب رتبه سوم در جشنواره دکتر نوربخش در یازدهمین همایش سالانه بانکداری نوین و نظامهای پرداخت در محصور محصولات و خدمات فناورانه ویژه مشتریان
کسب تندیس بلورین محصول برتر در دهمین نمایشگاه تراکنش
اپلیکیشن برگزیده حوزه شهر هوشمند در پنجمین رویداد جوایز عصر تراکنش
اخذ مجوز دانشبنیان (نوع نوآور) برای شرکت راهبرد هوشمند شهر با تکیه بر اکوسیستم پرداخت اسمارتیز
فرآیند توسعه محصول در راهبرد هوشمند شهر
در معاونت توسعه محصول بر اساس ایدههای دریافتی از زیست بوم بانک شهر و نیز بهینهکاوی شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و روندهای جهانی، فرصتهای کسب و کاری مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرند. طراحی پروتوتایپ و تست اولیه محصول، گام بعدی در فرآیند خلق محصول به حساب میآید. پس از تایید توسعه نهایی محصول، جزییات نقشه سفر کاربران در کلیه سرویسهای محصول منتخب، بر اساس اولویت، طراحی شده و به منظور توسعه فنی وارد فاز پیادهسازی و تحویل سرویس میشوند.
بهبود مستمر عملکرد فردی و تیمی مهمترین اصل توافقشده در تیم توسعه محصول شرکت راهبرد هوشمند شهر است. مشارکت کلیه ذینفعان در فرآیند تصمیمگیری و قراردادن تجربه مشتری در اولویت طراحی محصول، دیگر اصول کاری حاکم بر این تیم است. در راستای رسیدن به این اهداف، ایجاد فضای مناسب برای کار از طریق ارتباط موثر بین اعضا و برگزاری رویدادهای تقویت روحیه تیمی جزو برنامههای مستمر این معاونت به شمار میرود.